Η βιβλιοθήκες που παρέχονται μαζί με το περιβάλλον ανάπτυξης της Java, υποστηρίζουν την επεξεργασία εικόνων
μέσω των πακέτων java.awt.image.* και javax.imageio.*.
import javax.swing.JFrame;import javax.swing.JComponent;import javax.imageio.ImageIO;import java.io.File;import java.io.IOException;import java.awt.BorderLayout;import java.awt.Graphics;import java.awt.image.BufferedImage;public class ImageDemo {class GraphicPane extends JComponent {private BufferedImage bi;private JFrame parent;publicGraphicPane(JFrame parent) {this.parent = parent;try{// reads a filethis.bi = ImageIO.read(newFile("planes.jpg"));}catch(IOException ioe) {
System.err.println("Could not load image");}}@Overridepublic voidpaint(Graphics g) {// drawImage(Image img, int x, int y, ImageObserver observer)
g.drawImage(bi,0,0, parent);}}publicImageDemo() {
JFrame jf =newJFrame("Hello, World!");
GraphicPane gp =newGraphicPane(jf);
jf.setBounds(0,0,800,600);
jf.setLayout(newBorderLayout());
jf.add(gp, BorderLayout.CENTER);
jf.setVisible(true);}public static voidmain(String[] args) {newImageDemo();}}